неделя, 20 март 2011 г.

Филм за Татанка Ийотаке



Биографичен филм за Татанка Ийотаке, Седящият Бик (1834-1890)

"Аз съм червен човек.Ако Великата Тайна бе пожелала да бъда бял, тя щеше да ме сътвори като такъв още от самото начало. Великата Тайна е поставила във вашите сърца едни желания и планове, а в моето -други. Всеки човек е добър на своето място. Не е необходимо орлите да стават врани. Може да сме бедни, но сме свободни. Никой бял човек няма да определя нашите стъпки. Ако трябва, ще умрем, но бранейки правата си."

"Тези хора създадоха множество закони, които богатите могат да нарушават, но бедните - не. Те вземат имуществото на бедните и слабите, за да го дадат на богатите и на правителството..Сега те искат нашата Майка - Земята...Не можем да живеем с такива хора."


"Ако човек загуби нещо, но се върне и го търси внимателно, той ще го намери - това е, което индианците правят сега, като искат да им бъдат дадени нещата, които им обещахте преди време."

"Кой закон съм прекрачил когато и да било?Нима е престъпление това, че защитавам начина си на живот?Престъпление ли е, че кожата ми е червена, че съм лакота, че съм роден там, където са живели дедите ми и че съм готов да умра за народа и за земята си?"

"Белият човек знае да прави всичко, но не знае как да го разпредели."


линк за сваляне

http://www.megaupload.com/?d=9YO9ZA0N


1 коментар:

  1. В момента линкът прави проблем. Пише, че е временно недостъпен. Ако се задържи така, ще го кача наново.

    ОтговорИзтриване