събота, 10 септември 2011 г.

Gunstock war club: Cold steel




Гънстoк (Gunstock) е интересно изобретение на горските индианци, разпространено най-вече сред племената от Великите езера. Индианците установили, че при недостиг на амуниции прикладът на пушката e изключително удобен за нанасяне на трошещи кокалите удари. Така те започнали да майсторят оръжия с формата на приклад, в чийто край се поставя острие в най-различни размери.



ВОЕННА ПЕСЕН
(пасамакуоди)
Пасамакуодите са алгонкинско племе, част от конфедерацията на абенаките.

Аз ще застана с томахавка в ръка, аз трябва да отмъстя на тези,
които донесоха смърт на моите бедни хора.
Аз ще застана с бойна тояга в ръка и ще тръгна по кървавите следи на този народ,
който уби моите хора.
Аз ще пожертвам живота си и живота на моите воини.
Аз ще застана с бойна тояга в ръка и ще тръгна по следите на моя враг.
Когато го поразя, аз ще взема скалпа му, ще го окача на дълъг прът,
ще забия пръта в земята и моите воини дни наред ще танцуват около него;
и тогава аз ще пея моята победна песен над врага.

Няма коментари:

Публикуване на коментар